Monday, January 11, 2010

Nuon (3) - de dienstverlening

Een rapport over een elektriciteitsleverancier is niet compleet zonder inzage in de dienstverlening. Nu sta ik om twee redenen wat weifelend tegenover deze blogpost. Ten eerste vergt een onderzoek naar de dienstverlening een uitgebreid sample, wat niet in mijn mogelijkheden ligt, en ten tweede valt het buiten de scope van "het energie-rapport".

Op internetfora krijg je niet het juiste beeld over de dienstverlening, want meestal voelt alleen wie zich bedot voelt, zich geroepen er te reageren. Als bloemlezing van voorvallen kan het wel tellen.


Die laatste peiling bij het Nieuwsblad kreeg slechts 32 reacties en daar waren nog redelijk wat positieve bij.

Gelukkig is er een online rapport beschikbaar van Test-Aankoop. Daarin lezen we:

"Wat [ de kwaliteit van de dienstverlening van] elektriciteit betreft, scoren Lampiris en Nuon het best"
"Voor elektriciteit krijgt het tariefbeleid van Lampiris nog de beste punten, gevolgd door Nuon."
"Wat elektriciteit betreft, tonen de klanten van Nuon zich het trouwst"

Zelf heb ik geen klachten over het afsluiten van het contract, de informatie op de facturen, de tijdige aflevering van voorschotfacturen, of de recente verhuis. We zullen zien hoe het vordert als ik de overstap maak naar een andere leverancier. De lezing van voorgaande forums heeft me wel geleerd dat ik tijdig, met een aangetekend schrijven, het contract moet stopzetten.

Veranderen is overigens de boodschap, volgens Test-Aankoop, die hun artikel afsluiten met hun eigen rekenmodule, die mij leert dat ik met mijn Flex-contract momenteel aan de matige tot dure kant zit, met een extra jaarprijs van 80 euro ten opzichte van Belpower. Wat ik niet begrijp is hoe die module de Nuon Nature formule goedkoper maakt dan de Flex formule.


No comments:

Post a Comment